Ph.d.-forsvar ved Sine Maria Herholdt-Lomholdt

Sine Maria Herholdt-Lomholdt forsvarer sin afhandling: Skønne øjeblikke i sygepleje – en kilde til innovation? En fænomenologisk og dialogisk aktionsforskningsundersøgelse af skønne øjeblikkes natur og mulige forbindelser til en sygeplejefaglig udviklings- og innovationspraksis.

24.04.2019 kl. 12.30 - 15.30

Om afhandlingen

Afhandlingen undersøger, hvad der kendetegner særligt fine eller skønne situationer i mødet mellem sygeplejerske og patient. Situationer, der fremstår betydnings- og meningsfyldte. I afhandlingen undersøger Sine Maria Herholdt-Lomholdt også, om man indenfor sygeplejeprofessionen kan arbejde med faglig udvikling- og innovation drevet af, hvad der er meningsfyldt.

Læs mere om afhandlingen

Om Sine Maria Herholdt-Lomholdt

Sine Maria Herholdt-Lomholdt  er uddannet sygeplejerske og har i perioden 1999-2009 arbejdet som sådan på lungekirurgisk sengeafdeling på Aarhus Universitetshospital. I 2009 færdiggjorde hun en kandidatuddannelse i Generel Pædagogik og arbejdede i årene derefter som uddannelsesansvarlig sygeplejerske på børneafdelingerne på Aarhus Universitetshospital. I dag er hun lektor ved sygeplejerskeuddannelsen i VIA University College, hvor hun underviser i pædagogik, forskningsmetodologi og innovationsarbejde.

Ph.d.-vejledere:

Professor Finn Thorbjørn Hansen, Aalborg Universitet
Professor Lisbeth Uhrenfeldt, Nord Universitet, Norge (bi-vejleder)

PhD committee:

Professor Julie Borup Jensen, Aalborg Universitet
Professor Emeritus Kari Martinsen, Tromsø Universitet
Associate Professer Per Blenker, Aarhus Universitet

Institut for Kommunikation er vært ved en reception efter forsvaret.

Alle er velkomne! Man skal ikke tilmelde sig.

Host

Institut for Kommunikation og Psykologi