PBL - Problembaseret læring og projektarbejde ved de videregående uddannelser

PBL - Problembaseret læring og projektarbejde ved de videregående uddannelser

Bogen "PBL" er udkommet i en ny udgave, der er opdateret med ny litteratur og forskning om emnet samt opgaver, der kan hjælpe de studerende.

Last modified: 10.06.2020

Læs blandt andet om:

  • problemfelt og problemformulering
  • projektstyring og projektledelse
  • samarbejde i projektgrupper og med vejledere
  • kommunikation og konflikthåndtering
  • brug af it
  • evaluering

Bogen er skrevet af Jette E. Holgaard, Thomas Ryberg, Nikolaj Stegeager, Diana Stentoft og Anja Overgaard Thomassen fra Aalborg Universitet, som har forsket og undervist i PBL inden for henholdsvis humanistiske, ingeniør-, natur- og samfundsvidenskabelige uddannelser. Bogen kan således bruges på tværs af fagene.

Læs mere om bogen på forlagets hjemmeside.

Thomas Ryberg er professor og deltager i e-Learning Lab - Center for User Driven Innovation, Learning and Design