Professor David Budtz Pedersen skal rådgive OECD om indikatorer for teknologivurdering

David Budtz Pedersen, der er professor på Aalborg Universitet København, skal rådgive OECD om blandt andet, hvad der forhindrer eller faciliterer impact og systemisk absorbering af viden i policy og praksis.

Last modified: 02.12.2021

I december 2021 er David Budtz Pedersen blevet bedt om at rådgive OECD (Organisation for EconomicCo-operation and Development) i Paris ved en række møder om indikatorer for vurdering af forskning og teknologi.

OECD’s Directorate for Education and Skills er for tiden i gang med et projekt, der skal styrke evaluering af forskning og teknologi på en række parametre, der rækker udover normale standarder, herunder indflydelse fra økosystemer, institutioner, lovgivning, ressourcer og strategier, der forhindrer eller faciliterer impact og systemisk absorbering af viden i policy og praksis.

David Budtz Pedersen deltager på vegne af projektet Algoritmer, Data og Demokrati, der er finansieret af Villum og Velux Fondene 2020-2030.